Üdvözlünk a Tesla Club Magyarország Fórumán
Csatlakozz a Tesla Club Magyarország fórumához és tudj meg mindent a Tesláról. Kérdezz tulajdonosoktól vagy oszd meg a tapasztalataidat!
Regisztrálj most!
Ez lehet a Tesla Battery Day nagy bejelentése
  • 137
  • 0
A Tesla szabadalmat kért elektrolit-oldatokra egy új lítium-fém anódmentes akkumulátorcellához. Lehetséges, hogy ezzel kapcsolatban mutatnak majd be valamit szeptember 15-én?

A Tesla akkumulátor-kutató partnere, Jeff Dahn és csapata a Dalhousie Egyetemen végzett teszteket az új cellán, és lenyűgöző eredményeket kaptak. A megoldással több, mint egymillió kilométeres élettartamot tudnak biztosítani az e-autóknak. A csapat a Tesla felkérésére dolgozik az akkumulátorcellák energiasűrűségének és élettartamának javításán, a költségek csökkentése mellett.

Tavaly a team arról számolt be, hogy az „anódmentes lítium-fém cella” szabadalma lehet a következő nagy áttörés az akkumulátortechnikában, a szilárdtestű akkumulátorok után.

Még mindig dolgoznak az új cellákon, de Dahn új szabadalmi projektje a Tesla kanadai kutatócsoportjával már megkapta a hivatalos címét is, ami a...
A Tesla megoldása a holttér ellen
  • 51
  • 0
Az Autopilot oldalkameráit fogja használni a Tesla, hogy a láthatatlan területeket megjelenítse a képernyőn, amikor a sofőr kanyarodik, sávot vált, vagy bármilyen kormánymozdítást igénylő manőverbe kezd. Ezek a kamerák a tervezéskor olyan helyekre lettek felszerelve, amik kifejezetten a holtterekre tekintenek.

A múlt hónapban a Tesla frissítette szoftverét, mellyel együtt új funkció is érkezett, az újítás pedig az oldalsó kamerákat is bekapcsolja a kamerarendszerbe.

A Tesla a megjegyzésben a következőket írja:

„Most már megtekintheti az oldalkameráiból származó képet is, melyet azért vezettünk be, hogy a jármű körül jobb láthatóságot biztosítsunk. Amikor a hátulsó kamera videoja látható, húzza egyszerűen az ujját oldalra a kijelzőn, hogy a kép átváltson az oldalsó kamerára.”

A múlt hónapban történő megjelenése óta számtalan tulajdonos jelezte igényét még több, szélesebb körű...

Elon Musk: nagyon közel járunk a teljesen önvezető autókhoz

  • 48
  • 0
Elon Musk a sanghaji World AI Conference rendezvényen lejátszott videóüzenetben elmondta, hogy a Tesla már teljesítette a kihívások java részét, ezért nagyon közel állnak ahhoz, hogy elérjék az autonómia ötödik szintjét. Ez az a szint, mikor már humán vezető nélkül tud közlekedni egy jármű!

“Bízom benne, hogy még idén sikerülni fog az L5 autonóm vezetési alapfunkciók alkalmazása, ez az egyetlen célunk.”

A Tesla az Alphabet Inc Waymójával és a General Motors Cruise-ával versenyez, hogy ezen iparágban vezető legyen. A koronavírus-járvány megerősítette a robotsofőrök szerepét a közösségi távolságtartás fontossága miatt, másrészt azonban gátolta a technológia finomhangolásáért felelős üzemek munkálatait is.


Musk azonban megjegyezte, hogy a sofőr nélküli 100%-ban önvezető autók a Tesla számára vízválasztók gazdasági szempontból. Hisz dollármilliárdok forognak kockán, rossz döntések esetén pedig óriási veszteségekkel kell szembenézniük.

A...
Tesla Model Y vs. Ford Mustang Match-E
  • 49
  • 0
Talán ez az első kép, mely megörökíti azt, amikor egy Tesla Model Y és egy Ford Mustang Mach-E egymás mellett áll, de ez egyáltalán nem véletlenül történt így, az egybeesést a Ford szervezte, hogy összehasonlítsák az elektromos SUV-ket.

Az Egyesült Államokban a fent említett modellek várhatóan a két vezető, prémium kategóriás elektromos járművek lesznek a szegmensben. Az, hogy a dobogón ki állhat majd a legfelső fokon, még nem lejátszott meccs, de nem szabad elfelejteni, hogy a Ford számára teljesen új az elektromos autóépítés gyakorlata, ennek ellenére azonba már most a Teslát tekintik kizárólagos ellenfelüknek. Nagyratörő, magabiztos gondolkodás, bár, merni kell nagyot álmodni.

Korábban hallani lehetett, hogy a Ford nagyjából 55 000 dollárt fizetett azért a Teslának, hogy viszonylag korán hozzájussanak egy Model X-hez, a közelmúltban pedig egy Model 3-at is beszereztek, hogy a Ford tesztpályáin tesztelhessék azt.

A legfrissebb Tesla-Ford közös sztorit pedig Simon Wong vette...

Megérkeztek Európába a Tesla 250 kW-os Spercharger töltői

  • 47
  • 0
A Tesla elkezdte telepíteni az első, új generációs Supercharger töltőoszlopait Európa területére. Az új V3-mas töltők, akár a 250 kW-os töltési sebességre is képesek. Az első ilyeneket pénteken szerelték fel Hollandiában, nem messze Hágától. Ezen kívül még Németországban további két helyen kezdték meg a munkálatokat.

Ezek azonban nem az első ilyen töltők Európában, ugyanis 2019 decemberében már telepítettek belőlük 8 darabot Londonba.

Az új töltőoszlopokat egyébként 2019 márciusában mutatta be a Tesla Észak-Amerikában. Az Egyesült Államokban tavaly elég lassan terjedtek az új töltők, míg Európában csupán 1 helyre telepítettek belőle.


A V3-mas töltő oszlopok látszólag nagyon hasonlítanak a V2-es verziókhoz. Külsőleg csupán annyi a különbség, hogy vékonyabb kábellel szerelték fel őket. A lényeg azonban az, hogy milyen töltési sebességet tudnak leadni. Az új oszlopok azonban nem...
Még egy Tesla gyár Ázsiában?
  • 36
  • 0
A Tesla meglepő gyorsasággal építi egymás után az újabb és újabb gyárait, most Elon Musk egy újabb lehetséges üzemről beszélt Ázsiában, azonban ez most nem Kínában lenne.

A cég nemrég kezdte meg az európai gyárának építését nem messze Berlintől. Tervben van egy újabb gyár Amerikában Austin mellett, melynél szintén hamarosan megkezdődnek a munkálatok.

Azonban nem csak új gyárakat építenek, hanem a meglévőket is nagy erőkkel fejlesztik. Fremontban és Sanghajiban is jelentősen bővítik a gyártókapacitást.

Ezek a projektek pedig mind a Tesla ambiciózus tervének a részét képezik. A cég célja ugyan is az, hogy a jövőben évente 1 millió járművet tudjon legyártani.

A Tesla azonban nem elégszik meg az évente 1 millió legyártott járművel. A jövőben várhatóan még több gyárat építenek, hogy felgyorsítsák az elektromos...
Tesla Model 3 – a céges járműflották királya
  • 47
  • 0
A Tesla Model 3 fordulópontot jelenthet a céges járműflották világában, ezért a Tesla is egyre inkább elmozdul ebbe az irányba (is).

Egyre több flottakezelő a számokat elemezve rájön arra, hogy az elektromos autók jelentős előnyökkel járhatnak.

Eddig a legnagyobb visszatartó erő a hatótávolság és az ár volt, ám ez az akadály a Model 3 bevezetésével többé-kevésbe megszűnt.

Az elQ Mobility nevű startup a Teslával együttműködve pont azt elemzi, hogy egyes cégek esetében elegendő hatótávval rendelkeznek-e az elektromos autók, hogy a napi futásteljesítményt kényelmesen teljesíteni tudják. Ezáltal egy nagyon jó alternatívát kínálnak a hagyományos autókból álló járműflottákkal szemben.

A következő szempontokat veszik figyelembe:

  • Az átlagos napi futásteljesítmény – itt általában egy éves átlagot vesznek
  • Mennyit jár alapjáraton a motor, például dugóban
  • Időjárási körülmények: extrém meleg, extrém hideg
  • Mennyit használja a sofőr a klímát és a fűtést
A cég...