Üdvözlünk a Tesla Club Magyarország Fórumán
Csatlakozz a Tesla Club Magyarország fórumához és tudj meg mindent a Tesláról. Kérdezz tulajdonosoktól vagy oszd meg a tapasztalataidat!
Regisztrálj most!
Autómentőn a Hófehérke
  • 1,425
  • 4
15 hónap és közel 42 ezer kilométer alatt eddig egyszer sem volt semmi baja a Tesla Model 3-nak, Hófehérkének. (kopp-kopp)



Szerdán, mikor végzett a kocsi a töltéssel 90%-nál már nem tudtam lehúzni a kábelt, mert a Tesla logó folyamatosan pirosan világított. A csomagtartóban levő manuális kioldóval tudtam csak eltávolítani a kábelt. Ekkor még elmentem vele Pestre, majd vissza Székesfehérvárra és az alábbi hibaüzenet fogadott:

hiba.jpg


Neten utána nézve, nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget mert a legtöbb embernél egy idő után magától elmúlt. Hát nálam még este is megmaradt.
- pedálos restart sem segített
- teljes áramtalanítás után is megmarad a hibakód és pirosan világított a logo

Már amikor fel tudtam nyitni a töltőcsatlakozót. Mert sem a telefonos appal, sem pedig az érintőkijelzőre nem reagált. Sőt, még a töltőn levő gombra kattintva sem csinált semmit.
- a rombusz alakú kis bizbasz megvan a töltőajtón, így ez a hiba is kizárva...
Starbase – Elon Musk saját várost építene
  • 7
  • 0
Elon Musk egyelőre még nem hódítja meg az űrt, ugyanis szerdán Mars-utazásra tervezett kísérleti űrhajója, a Starship harmadszor is felrobbant. Musk korábban úgy nyilatkozott, hogy valószínűleg még az idén végrehajtják az űrhajó első Föld körüli tesztrepülését, de nem zárta ki, hogy a terveket még felülvizsgálják, ami a történtek miatt vélhetően szükséges is.

Addig is van épp elég, a Földhöz kapcsolódó terve Elon Musknak. Lyukas óráiban most saját várost építtetne. Elon a TMZ információi szerint Texasban alapítana egy saját várost, melynek Starbase, azaz Csillagbázis lenne a neve.


Musknak Cameron megyében található a SpaceX indító-, és fejlesztőbázisa, mely jelenleg Boca Chica falu mellett helyezkedik el. Az a terv, hogy a környező földeket és a falut bekebelezve egy nagyobb várossá...
India versenyképes gyártási költséget kínál a Teslának
  • 8
  • 0
India kész alacsonyabb működési költségeket biztosítani a Tesla számára, mint amit bárhol máshol a világon el lehet érni – jelentette ki Nitin Gadkari közlekedési miniszter a Reuters hírügynökségnek.

„A kormány gondoskodni fog róla, hogy Indiában tudjon a legalacsonyabb költségekkel működni a Tesla, még Kínával összevetve is, amennyiben gyártóüzem létesítése mellett dönt” – fogalmazott a miniszter. Hozzátette: amennyiben a Tesla nem csak összeszerelést végezne Indiában, hanem a teljes terméket a helyi beszállítók bevonásával állítja elő, akkor készek „nagyobb engedményeket” is adni. A miniszter nem bocsátkozott részletekbe az engedmények természetét illetően.

A Tesla néhány héttel ezelőtt alapított vállalatot Indiában, ami arra utal, hogy már az idén megjelenik termékeivel a piacon. Bennfentes körökből származó információk alapján a Tesla a Model 3 típust tervezi bevezetni az indiai piacra.

Az indiai közlekedési miniszter...
A Tesla kinőtte a Giga Sanghaj területét?
  • 8
  • 0
Van az úgy, hogy egy kezdetben hatalmas területű földvásárlás is kevés lesz, főleg, ha arra a területre egy komplett autógyárat húz fel a vásárló. Úgy néz ki, a Tesla is most hasonló cipőben járhat, hiszen pletykák szerint a márka elkezdte a felvásárlási folyamatokat az üzem közvetlen szomszédságában álló földterületre vonatkozóan.

Konkrétan 461 142 négyzetméternyi földterületről van szó a Lingang nehézipari zónában és az ottani Global Times magazin szerint valaki elkezdte a felvásárlási folyamatát a területnek. A tevékenység mögött a cikk azt látja, hogy a Tesla akarja megszerezni a földet, kibővítendő a már most is helyszűkében lévő Gigafactory 3-at. A magazin szerint a terület 14 925 jüanos (694 962 Forint) négyzetméter áron kel majd el. Ennek megerősítésére a magazin az alábbi dokumentumokat jelentette meg, amiben a Tesla, mint vásárló neve konkrétan nem jelent meg.

Ami viszont biztos, hogy a...
További Teslákban jelenhet meg az új, kobalt mentes cella
  • 8
  • 0
Lassan de biztosan halad a mostani, lítium-alapú cellák fejlesztése. Ennek egyik nagy zászlóhordozója a Tesla, ők nem elégednek meg az akkumulátorok beszállítóinak tempójával, a saját útjukat járják!

Teszik ezt kiválóan, hiszen a Teslán kívül kevés vállalat mondhatja el magáról, hogy már fel tud mutatni olyan cellát, amiben nincsen benne a sokszor véráldozat árán kibányászott kobalt. Ez a már sokszor emlegetett LFP kémiájú cella.

Az LFP vagyis a lítium-vas-foszfát akkumulátor cellák egyébként a NCA (lítium-nikkel-kobalt-alumínium-oxid) akkumulátorok kobalt nélküli, olcsóbb alternatívái. Az LFP akkumulátoroknak számos előnyük is van, ezek közül egyértelműen az ár a legnagyobb. Mivel nem tartalmaz kobaltot, ami az akkumulátorcellák legdrágább összetevője az ára igen kedvező, olyannyira, hogy egyesek szerint az autó végső ára 25 százalékkal is csökkenhet.

Az első Tesla, amiben ezek az új akkuk debütáltak, a MIC, vagyis Made In China Model 3 volt, még tavaly nyáron! A beszállító...
Az LG már készül a Tesla 4680-as celláinak gyártására
  • 20
  • 0
Amikor Elon Musk tavaly a szeptemberi Battery Day alkalmával bejelentette, hogy előállnak az új 4680-as cellával, sokan azt hitték, hogy a Tesla céljai között az új cellával az is ott van, hogy elengedhessék a külső akkugyártók kezét és ezen komponens gyártását is saját kézbe vehesse a vállalat.

Azonban Elon Musk eloszlatta az ezen irányú kétségeket:

„A Tesla célja a saját gyártás beindításával csupán a növekedés felgyorsítása. Nem pedig az, hogy a külső beszállítóink volumenét csökkentsük. Épp ellenkezőleg és ezt most hadd tegyem még világosabbá, a Tesla tovább bővítené a megrendelések mennyiségét. Azt is megerősítem, hogy beszállítóinktól – legyen szó éppen a CATL, vagy a Panasonic, vagy éppen az LG celláiról -, amennyit csak le tudnak szállítani, mi arra vevők leszünk. Sőt, csak biztatni tudom őket arra, hogy lehetőségeik szerint bővítsék is a gyártói kapacitásaikat, mi mindet átveszünk.”

A Tesla saját gyártószalagjain túl tehát külsős beszállítók, mint a fentnevezett...
Újraindult a Tesla Model 3 és Y gyártása a leállás után
  • 15
  • 0
Sajnos, ha valamiből nincs, azzal nem is lehet dolgozni. Ami még rosszabb, hogy ilyenkor esetleg egy alkatrész hiánya meg tudja akasztani egy adott termék komplett gyártását. Sajnos úgy néz ki, hogy a Tesla most így járt, hiszen az autók gyártását le kellett állítani Fremontban, a Gigafactory 1-ben.

Az esetről először a Bloomberg írt, cikkük szerint február 22-én leállt a termelés, mert az egyik legfontosabb komponens, egy mikrochip hiányzik az alkatrészlistáról. Információk szerint ennek az alkatrésznek a hiánya sajnos nem csak a Teslát érinti, más autógyártók (pl. GM, VW, Nissan, Toyota) is szenvednek a hiánytól, egyes üzemekben ezen márkáknál is gondot okozott a félvezetők hiánya. A problémát az okozhatja, hogy a kikötőkben lemaradásban vannak a kirakodásokkal és a szárazföldi szállításokat is lassítják az egyes helyszíneken zajló hóviharok. A leállást, ami csak...