Áprilisban megkaphatja a Tesla a berlini gyártásra az engedélyt

Gaben

Tulajdonos
Vezetőségi tag
Dec 15, 2019
258
3
18
36
Székesfehérvár
e-cars.hu
Autó
Model 3 LR
Sokszor elgondolkodom azon, vajon Elon Musk tudta-e, hogy mibe vágja a fejszéjét azzal, hogy a német autóipar kellős közepére épít egy gyárat? Ráadásul nem is csak egy kis összeszerelő csarnokot, hanem egy olyan gigagyárat, ahol a Tesla aktuális csúcstechnikája kerül felhasználásra. Ezt már tavaly októberben nyilvánvalóvá tette Elon Musk, amikor egy Twitter posztba arról beszélt, hogy itt készül majd az új, 4680-as cella, valamint a már általunk is bemutatott forradalmian új présgépek, melyek működési alapelve igen egyszerű, mégis nagyszerű. Musk említette még az új fényezési technológiát is, amit a világ egyik vezető felületkezelő vállalata, a Geico Taikisha fog szállítani. Az új technológia bizonyára megoldást hozhat a sokak által kritizált fényezési technikára, amit a Tesla jelenleg használ.

berlin-tesla.jpg


A Giga Berlin tehát igen komoly ékköve lesz a Tesla koronájának, csak hát ezen folyamatok beindításához engedélyekre is szükség lesz, amit a német hatóságok az eddigi események alapján nem adnak ki könnyen. Volt már a Teslának az országban baja a környezetvédőkkel, a helyi szakszervezetekkel és már sok apróbb probléma is csak nehezíti az üzem megszületését, ám Musk nem az a fajta ember, aki feladná.

Már maga az építkezés is úgy indult meg, hogy nem volt meg az összes szükséges engedély és ezek utólagos beszerzése sem ment könnyen. Jelenleg ott tart a Giga Berlin ügye, hogy Musk már idén júniusban indítaná a termelést, amihez a tárgyi feltételek adottak lesznek addigra. Ellenben az ehhez szükséges engedélyek beszerzésével megint gondban lesz a Tesla a dolgok jelen állása szerint. A német Handelsblatt magazin folyamatosan követi az eseményeket és elmondásuk szerint ha nem is egyszerűen, de akár már jövő hónapban megkaphatja a Tesla a gyártás beindításához szükséges engedélyeket.

Az üzem rendkívül fontos a márka terveiben 2021-re vonatkozóan, már csak a Model Y európai értékesítése kapcsán is. De itt van még a 4680-as cella, valamint az új, strukturális akkupakk gyártásának bevezetése is.