Már az engedélyeztetésnél jár a Tesla 4680-as cella gyártása Berlinben

Gaben

Tulajdonos
Vezetőségi tag
Dec 15, 2019
258
3
18
36
Székesfehérvár
e-cars.hu
Autó
Model 3 LR
Jó úton haladnak Elon Musk azon irányú tervei, hogy minél előbb és minél nagyobb mennyiségben küldhesse gyártásba az új 4680-as, saját fejlesztésű akkucelláját. Tavaly év végén már megkezdődött a Panasonic közreműködésével a kísérleti gyártósorok telepítése a fremonti üzemen belül. Habár a Tesla azt tervezte, hogy maga készíti el az új celláit, de iparági szakértők szerint ezt lehetetlenség lenne a Teslának teljesen magáénak tudnia. A Panasonic a jövőben állandó partnerségre törekszik, hogy átvegye a gyártás egy részét.

A terv további része, hogy a Tesla saját gyártószalagjain túl az akkuk gyártásában olyan külsős beszállítók, mint az LG is részt vehessen. Az LG pedig, konkrét megrendelések birtokában már tavaly decemberben bejelentette, hogy készülnek a 4680-as cella gyártására, aminek érdekében gyárbővítést is terveznek az LG Energy Solution Nanjing (Kína) melletti gyárában, 500 millió dollár értékben. De itt nem áll meg a bővülés mértéke, hiszen az LG Chem a koreai üzemét is fejlesztené új gyártósorokkal, ahonnan a cellák a német és amerikai területeken összeszerelt Teslák gyomrában kötne ki.

tesla-4680-cell-1.jpg


Amíg az LG és a Panasonic elhadakozik egymással a Tesla kegyeiért, Elon Musk vállalata maga is sütögeti a saját pecsenyéjét és a német Handelsblatt szerint a Tesla már megkezdte a német hatóságoknál azon irányú kérelmük engedélyeztetését, aminek értelmében 2022-től már itt is készülhetne az új 4680-as cella. A német nyelvű magazin iparági és belső körök értesüléseire alapozza a hírt, miszerint már nyárra a zsebében szeretné tudni Musk az engedélyt, bár a konkrét gyártás beindítása csak 2022-re lenne esedékes. A Berlinben készülő cellák elsősorban az itt készülő Model Y, valamint a Model S Plaid+ és a Tesla Semi modellek gyomrába kerülne. Ha már 4680-as cella, az alábbi videón megtekinthetjük az összeszerelés folyamatát:


Az első tényleges akkumulátorgyártási helyszín tehát a berlini gyár lesz. Itt a Tesla 250 GWh-s éves termelőkapacitást tervez. Jelenleg a fremonti teszt-soron túl a texasi Gigafactory van kijelölve az új cellák gyártására, ám az ottani hatóságok is még mindig ülnek a papírokon.