Tesla Giga Shanghai – felrobbant a termelés

Üdvözlünk a Tesla Club Magyarország Fórumán
Csatlakozz a Tesla Club Magyarország fórumához és tudj meg mindent a Tesláról. Kérdezz tulajdonosoktól vagy oszd meg a tapasztalataidat!
Regisztrálj most!
Úgy tűnik a Tesla felpörgeti a Model 3 gyártását Kínában! A cél, hogy még idén meglegyen az 500 000 legyártott autó.


Legalábbis erre gondol az ember látva a WU WA TV-csatorna októberi műsorát, melyben láthattuk, hogy több száz elkészült Model 3 áll a parkolóban arra várva, hogy kiszállítsák őket. A műsorban látott felvételek tényleg elképesztőek, amerre a szem ellát egymás hegyén-hátán Model 3 parkol.

tesla-gigafactory-3-october-15-2020-source-wu-wa.jpg


Ez nagy változás ahhoz képest, hogy egy héttel korábban szinte üresen álltak ezek a parkolók. Tehát a Teslának vannak céljai és úgy tűnik akarat is van azok teljesítésére.

A Tesla egyébként az üzem első évére 150,000 autó legyártását határozta meg és csak a következő években érnék el az évi 500 000 legyártott járművet. Egy igazán hasznos újdonsággal is bővült a Tesla kínai gyára. A cég felépítette a világ legnagyobb Supercharger töltőállomását, ahol egyszerre akár 64 jármű is tud tölteni. Az összteljesítményét nem ismerjük, abban azonban biztosak lehetünk, hogy óriási.

Ezzel a töltőállomással a Giga Sanghaji területén van a világ legsűrűbb Supercharger hálózata, mivel a túloldalon van egy másik töltőállomás, ahol akár 40 autó tölthet egyszerre. Így összesen az üzem területén több mint 100 töltőfej található.

További jó hír, hogy megkezdődött az olcsóbb, a CATL által gyártott LFP (lítium-vas-foszfát) akkumulátorokkal szerelt Model 3-mak gyártása. A csomag 55 kWh-ás, miközben az energiasűrűsége a celláknak 170 Wh/kg.

Ezzel az új akkumulátorcsomaggal a kínai Tesla Model 3 NEDC hatótávja 468 km, ami valójában természetesen jóval kevesebb lesz.

Jól látszik, hogy a Gigafactory Sanghaji elképesztő ütemű fejlődése nem zárult le azzal, hogy megkezdődött a termelés. Ahogy a gyár első fele alkalmas volt a gyártásra, rögtön hozzá is láttak a bővítéshez. Hamarosan pedig a Model Y gyártása is megkezdődik, eközben pedig még tovább nő a gyártókapacitás.

Teljességgel érthető azonban, hogy a Tesla miért fektet akkora hangsúlyt a Kínai gyár fejlesztésére, hiszen jelenleg ez a cég egyik, ha nem a legfontosabb piaca.
 

Hozzászólások